Vi förstår att ditt köp från Volero ibland kanske inte lever upp till dina förväntningar. Det är tråkigt! Hos Volero har du möjlighet att returnera din beställning utan att ange någon anledning. Du kan returnera din beställning via post inom 30 dagar från mottagandet eller lämna tillbaka den till vårt showroom.
Hos Volero får du packa upp, titta på och känna på produkten efter att du mottagit den¹. För att få full återbetalning är det viktigt att produkten returneras i original- och oskadat skick. Känn dig fri att inspektera produkten som du skulle göra i en butik.
Vi rekommenderar att du använder originalförpackningen så mycket som möjligt vid returfrakten. Se till att eventuella öppningar i förpackningen är ordentligt förseglade så att produkten inte kan falla ut eller smutsas ner. Vänligen säkerställ att din retur är väl förpackad för att undvika skador under transporten.
¹ Halkskydd och gardiner som har tagits helt ur sin förpackning kan inte returneras.
Följande produkter kan inte returneras:
Att returnera din beställning sker på egen risk. Vi rekommenderar att du följer instruktionerna nedan:
Ja! Du kan inspektera produkten hemma precis som i en butik. Vi rekommenderar att du först dammsuger golvytan innan du lägger ut en matta, för att undvika att den blir smutsig. Om produkten ändå inte motsvarar dina förväntningar kan du returnera den. Produkten ska returneras i originalförpackningen så mycket som möjligt. I vår returpolicy kan du läsa om vilka krav som gäller för returfrakten.
Ingen fara! Det kan hända att originalförpackningen är skadad. Vi ber dig då att förpacka produkten säkert så att den inte skadas under transporten. Du kan exempelvis använda avklippta soppåsar för förpackning.
Halkskydd och gardiner kan returneras så länge de inte tagits ur sin förpackning. Uppackade halkskydd och gardiner tas inte emot vid retur. Vill du känna på materialet rekommenderar vi att du försiktigt öppnar förpackningen för att känna på tyget, men ta inte helt ut produkten eftersom vi då inte kan sälja den vidare.
I de flesta fall får du återbetalning för hela beloppet. Detta beror dock på produktens skick vid retur. För att få full återbetalning är det viktigt att produkten returneras i original- och oskadat skick. Om produkten är skadad vid retur kommer du att meddelas via e-post.
Har du köpt en produkt från vår outlet? Då kan du returnera den enligt vår returpolicy. Det innebär att du kan returnera produkten inom 30 dagar från mottagandet.
Det går bra att returnera delar av din beställning. När du registrerar returen kan du specificera vilka produkter du vill returnera. Beroende på storlek kan du välja returmetod.
Det är möjligt. Vi ber dig kontakta vår kundtjänst. Våra kollegor hjälper dig med rätt dokument och instruktioner.
Vi kan tyvärr inte göra direkta byten vid leverans. Du kan registrera din produkt för retur online. Därefter kan du beställa den önskade nya produkten via vår webbshop, som levereras hem till dig.
Om du delvis betalade med presentkort kommer det återbetalade beloppet att ges i form av en personlig rabattkod. Den kan du använda för att göra en ny beställning på vår webbplats.
Telefonlinjen är öppen mån–fre kl. 9.00–15.00. (på engelska)