Det kan hända att din beställning från Volero inte motsvarar dina förväntningar. Det är trist, men hos Volero har du möjlighet att returnera din beställning utan att ange någon anledning. Du kan returnera din beställning inom 30 dagar efter mottagandet via post.
Online-retur
Ja! Du får inspektera produkten hemma precis som i en fysisk butik. Vi rekommenderar att du dammsuger golvet noggrant innan du lägger ut mattan, så att den inte blir smutsig. Om produkten ändå inte är som du tänkt dig, kan du returnera den. Du hittar returvillkoren i vår returpolicy.
Enligt svensk konsumentlag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot din beställning. Du behöver inte ange någon anledning.
Hos Volero får du extra flexibilitet. Du har 30 dagar på dig att registrera din retur. När den är registrerad har du ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Vi rekommenderar att du gör detta så snart som möjligt för att snabba på processen.
Alla returvillkor hittar du i vår returpolicy.
Detta gör vi för att kunna behålla våra låga priser. Om vi skulle stå för returkostnaderna skulle vi behöva räkna in dem i försäljningspriset – och det vill vi förstås undvika!
Så snart vi har mottagit och godkänt den returnerade produkten betalar vi tillbaka beloppet så snart som möjligt, senast inom 14 dagar efter mottagandet. Du får tillbaka köpesumman minus returkostnaderna, inklusive fraktkostnaderna. Fraktkostnaderna återbetalas endast om hela beställningen returneras.
Inga problem! Det händer att originalförpackningen blir skadad. Vi ber dig att packa produkten ordentligt så att den inte skadas under transport. Du kan till exempel använda uppklippta soppåsar som förpackning.
Telefonlinjen är öppen mån–fre kl. 9.00–15.00. (på engelska)