• Fira med oss: +10 % EXTRA på många mattor!
Volero

Kundservice

För att hjälpa dig komma igång har vi sammanställt en översikt över de vanligaste frågorna. Du kan enkelt hantera din orderstatus, starta en retur eller uppdatera dina kontouppgifter med ett klick på knappen. Om din fråga inte finns med i listan är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice. Behöver du inte ställa en specifik fråga men vill ha stil- eller storleksråd? Vi hjälper dig gärna. Ingen fråga är för svår för våra matt-experter!

Kontaktinformation

Vår kundservice är tillgänglig 5 dagar i veckan. Du kan kontakta oss via telefon, e-post, chatt eller sociala medier. Vi strävar efter att svara på din förfrågan inom 48 timmar.

Telefon
Tillgänglig på vardagar från 09:00 till 15:00
00800 1768 1768

E-post
Kundservice: kundtjanst@volero.se
Rådgivning och storleksfrågor: kundtjanst@volero.se


Observera: kundservicen är på engelska.

Beställning

  • Se först, betala sen? Du kan betala senare med Klarna. När du har mottagit produkten får du en faktura från betalningsleverantören. Fakturan måste betalas inom 14 dagar.

  • Om din beställning ännu inte har lämnat vårt lager kan vi ändra den åt dig. Vänligen kontakta vår kundservice direkt.

  • För beställningar över 1169 kr är frakten gratis. För beställningar med ett lägre värde är fraktkostnaden 89 kr för leverans inom Sverige.

Leverans

  • Kan jag välja leveransdatum själv?
    När du lägger din beställning kan du inte välja ett leveransdatum. Om din beställning ännu inte har lämnat vårt lager kan vi justera leveransdatumet. De flesta produkter kan även levereras på lördagar! Om du vill ändra leveransdatumet, vänligen kontakta vår kundservice.

  • Om du har gett tillstånd till detta, levereras paketet till dina grannar. Vill du hellre att det inte sker? Våra leveransförare försöker då igen, eller så lämnas paketet vid en närliggande servicepunkt.

  • Finns din beställning i lager? Du får ett spårningsnummer via e-post så snart din beställning har skickats. Med spårningsnumret kan du se när din beställning kommer att levereras.

    Om din beställning har en längre leveranstid kan du besöka vår leveranstidsportal för att se under vilken vecka din beställning levereras från lagret.

Retur och garanti

  • Ja, självklart. Enligt svensk lag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter leverans.

  • Du kan returnera din beställning via en paketleveranstjänst. I så fall är returfrakten ditt ansvar och kostnaden beror på paketets storlek. Nyfiken på returkostnaderna för din beställning? Se våra fraktpriser för Sverige.

  • Vi beklagar att höra det! Vi gör vårt bästa för att lösa klagomål till din fulla belåtenhet. Om du har ett klagomål ber vi dig att skicka ett e-postmeddelande med en tydlig beskrivning av problemet. Vi kontaktar dig så snart som möjligt för att hitta en lämplig lösning tillsammans.

TrustedShops
star rating grey star rating grey star rating grey star rating grey star rating grey
star rating star rating star rating star rating star rating
31800 Kundrecensioner | 4.6 / 5
Vill du inte missa något? Följ oss!