• Fira med oss: +10 % EXTRA på många mattor!
Volero

Frakt & Leverans

Du har lagt en beställning hos Volero. Så spännande! Våra kollegor på lagret kommer att packa och skicka din beställning så snart som möjligt. När din beställning är registrerad för frakt får du ett spårningsnummer från fraktbolaget. Med detta kan du följa din beställning och se när den levereras till dig.

Har du beställt en produkt med längre leveranstid?
Vi förstår helt att du vill veta när den anländer till lagret. Via vår portal för leveranstider kan du kontrollera med ditt ordernummer och din e-postadress när din beställning förväntas anlända till vårt lager.

Frakt & Leverans

Din beställning levereras via paketpost. När din beställning har skickats från vårt lager får du ett mejl med ett spårningsnummer, så att du kan följa din försändelse.

Om din beställning är på minst 1 169 kr, är det fri frakt! För beställningar under 1 169 kr tillkommer en fraktavgift på 89 kr för leveranser till Sverige.

Leverans

  • Om du har gett tillåtelse till det kommer paketet att levereras till dina grannar. Vill du hellre att det inte sker? Våra bud kommer att försöka leverera igen, eller så lämnas paketet vid ett ombud nära dig.

  • Vi skickar din beställning i sin helhet när alla produkter finns i lager. Vill du hellre få de produkter som finns i lager först? Kontakta då gärna vår kundtjänst.

  • Är din beställning i lager? Du får ett spårningsnummer via mejl så snart den skickats. Med detta kan du se när leveransen sker.

    Har din beställning längre leveranstid? Du kan kontrollera vår portal för leveranstider och se under vilken vecka din beställning anländer till lagret.

  • Tråkigt att höra att du inte har fått din beställning. Med hjälp av spårningsnumret kan du kontrollera om leveranstiden har ändrats eller om paketet levererats till ett ombud på grund av oförutsedda omständigheter.

    Om spårningen visar att paketet är markerat som levererat och inget har ändrats, ber vi dig att kontrollera med dina grannar om paketet levererats dit. Om inte, kontakta gärna vår kundtjänst. Vi undersöker då var din beställning befinner sig och när den kommer att levereras.

    Eftersom vi samarbetar med flera leverantörer kan en del av din beställning ha skickats direkt från leverantörens lager. För att ge dig den mest aktuella informationen ber vi dig kontakta kundtjänst.

  • Eftersom vi arbetar med flera leverantörer kan delar av din beställning skickas från olika lager. Kontakta vår kundtjänst för att få aktuell information om din leverans.

  • Vi ber om ursäkt å fraktbolagets vägnar för att din leverans kommit fram skadad. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa och snabbaste sätt ber vi dig att skicka tydliga bilder på skadorna till kundtjanst@volero.se

  • Om du ännu inte fått ett spårningsnummer kan du ändra leveransadressen genom att kontakta kundtjänst.
    Har du redan fått spårningsnumret? Då kan du ofta ändra adressen direkt via spårningslänken. Om försändelsen redan är långt gången i leveransprocessen kan en ändring tyvärr inte göras.

  • Vi förstår att det är frustrerande när leveransen är försenad. På grund av högt tryck kan fraktbolaget justera schemat, vilket gör att leveransen sker senare än förväntat. Förseningar levereras vanligtvis följande dag. Vi ber om lite tålamod.

    Om du inte fått din beställning inom 7 dagar efter ursprungligt leveransdatum och den inte finns hos ett ombud, vänligen kontakta vår kundtjänst.

TrustedShops
star rating grey star rating grey star rating grey star rating grey star rating grey
star rating star rating star rating star rating star rating
31800 Kundrecensioner | 4.6 / 5
Vill du inte missa något? Följ oss!