• 10% EXTRA rabatt med koden
Volero

Allmänna villkor

Letar du efter våra fullständiga villkor?Då hittar du de officiella Allmänna Villkoren här.

Definitioner

Vi försöker att kommunicera våra villkor så tydligt och transparent som möjligt.
Är något oklart? Läs då våra fullständiga villkor för förklaringar och definitioner.

Volero

Volero.se är en del av De Onlinewinkelier B.V.
Butiksadress: Tielweg 26, 2803 PK Gouda, Nederländerna. (Observera: inte returadress)

Telefonnummer: 00800 1768 1768

E-post: kundtjanst@volero.se
Organisationsnummer: 67692680
Momsregistreringsnummer: NL857133706B01

Vår kundtjänst har öppet måndag till fredag, kl. 09:00–17:00.


Tillämpning

Dessa villkor gäller när du handlar på vår webbplats. De visas för dig innan du slutför köpet. Det är viktigt för oss att du vet vilka vi är, hur vi arbetar och vad du som kund kan förvänta dig.

Vårt erbjudande

Vi strävar efter att ge en så korrekt och fullständig produktbeskrivning som möjligt. Våra priser är tydliga och våra produktbilder visar verkligheten. Du ska inte behöva bli överraskad när du får hem din vara. Ser du ett fel? Meddela oss gärna!

Observera att måtten på våra mattor kan avvika något från de mått som anges på hemsidan. Detta gäller särskilt handgjorda mattor eller mattor av naturmaterial. Räkna med en tolerans på 3–5 %.

Avtalet

När du beställer via volero.se får du en orderbekräftelse via e-post.
Om något är fel i bekräftelsen, meddela oss snarast.
När vi skickar din beställning får du ett nytt mejl med leveransbekräftelse. Varje order innehåller också en följesedel med all nödvändig information. En digital kopia finns även i ditt Volero-konto.

Ångerrätt

Är produkten inte vad du förväntade dig? Då har du rätt att returnera den inom 30 dagar efter mottagandet. Registrera först din retur online. Det kan göras utan att ange någon anledning. Läs våra returvillkor för mer information.

Skyldighet under ångerfristen

Osäker på om du ska behålla produkten? Var då försiktig.
Packa upp varan varsamt och inspektera den som om du vore i en fysisk butik. Vi accepterar endast returer av produkter i nyskick.

Kundens ångerrätt

Har du anmält din retur inom 14 dagar? Då skickar vi en retursedel med returadress till dig.
Returkostnaden betalas av dig som kund. För att kunna hålla våra priser så låga som möjligt, väljer vi att endast ta ut returfrakt från de kunder som faktiskt returnerar.

Är paketet större än 175 cm? Då bokar vi upphämtning i samråd med dig. Vi förväntar oss att paketet är prydligt förpackat och märkt med retursedel inför upphämtningen.

Voleros skyldighet vid ångerrätt

Som konsument har du rätt att frånträda köpet inom 14 dagar utan att ange skäl.
Ångerfristen räknas från den dag då du, eller en tredje part du utsett (ej transportör), tar emot varan.

För att utöva denna rätt, skicka ett skriftligt meddelande via e-post eller post till:
Volero, Tielweg 26, 2803 PK Gouda, Nederländerna
kundtjanst@volero.se
innan ångerfristen har gått ut.

Undantag från ångerrätten

Vid retur återbetalas hela beloppet inklusive standardfrakt (ej tillägg för exempelvis expressleverans), inom 14 dagar från det att vi mottagit din begäran.

Återbetalning sker via samma betalmetod som vid köpet, om inget annat avtalas.
Kostnaden för returfrakt bekostas av dig som kund.

Vi förbehåller oss rätten att vänta med återbetalningen tills varan kommit tillbaka till oss eller vi har bevis på att den har returnerats.

Varan ska returneras till den adress vi anger, inom 14 dagar från att du anmält returen. Du ansvarar för fraktkostnader samt eventuell värdeminskning på grund av hantering som gått utöver vad som är nödvändigt för att bedöma varan.

Ångerrätten gäller inte för:

Förseglade varor som inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl, om förseglingen brutits efter leverans.

Pris

Alla priser på webbplatsen anges inklusive moms. Beställer du för under 1169kr? Då tillkommer fraktkostnad. Dessa kostnader hittar du på sidan för returinformation.

Fullgörande av avtal och garanti

Vi skickar det du beställt! Efter köpet informerar vi dig om när du kan förvänta dig leverans. Har du frågor om leveranstid eller produkt? Kontakta gärna kundtjanst@volero.se

Enligt lag har du rätt till garanti. Vi följer gällande konsumentskyddsregler

Leverans

Fraktkostnader och leveranstider anges på respektive produktsida.Vi använder DPD som fraktpartner. Hämtning på plats eller leverans till ombud är ej möjligt.

Avbeställning

Så länge din order inte har skickats, kan du avbeställa den. Vi bekräftar din avbeställning via mejl.
Observera att specialbeställningar inte kan avbeställas.

Betalning

Du kan välja mellan flera betalningsmetoder: PayPal, kreditkort (Visa, Mastercard), Klarna och Apple Pay.
Dessa betalningsleverantörer har egna villkor – se våra fullständiga köpvillkor.

Reklamationer

Problem kan tyvärr uppstå. Kontakta kundtjänst så snart som möjligt.Beskriv ärendet tydligt och bifoga gärna bilder.Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen.

Tvister

Vi gör alltid vårt bästa för att lösa eventuella problem.
Om vi inte kommer överens enligt våra köpvillkor gäller svensk lag.
Kan vi inte lösa tvisten tillsammans, kan extern medling bli aktuell. Detta kan ske via domstol eller ett tvistlösningsorgan.

Konsumenter har rätt att lämna klagomål via EU:s plattform:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN

Dataskydd

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår integritetspolicy, som finns på vår webbplats

TrustedShops
star rating grey star rating grey star rating grey star rating grey star rating grey
star rating star rating star rating star rating star rating
31800 Kundrecensioner | 4.6 / 5
Vill du inte missa något? Följ oss!